måndag 6 juli 2009

Kaninjakt


När jag tittade ut genom köksfönstret i eftermiddags såg jag något grått svicha förbi. Vad vad det, tänkte jag? En råtta? Grannen mittemot hade en stor brunråtta sprang runt på tomten en morgon för några veckor sedan. Sen såg jag att det var Coby, en annan grannes kanin som sprang runt på gatan.


Vidar och jag slängde på oss skor och sprang efter den. Fick tag på den efter lite lockande. Gick och kollade hans bur men förstod att det måste vara ett hål i den eftersom han rymt! Mycket riktigt så var det ett hål i buren så där kunde jag inte stoppa ner honom. Vad göra?
Grannarna var inte hemma, fick ta med Coby hem så länge. Problemet var bara att få med Vidar och en rädd kanin hem. Lockade med Vidar tillslut och så fick Coby husera i vårt kök tills Tomas kom hem och kunde laga hans bur.
Slutet gott allting gott:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar!
Kramar Sussi