onsdag 23 september 2009

"Ledig"

Är ledig idag, eller ledig vet jag väl inte om man kan kalla det men jag ska inte åka och jobba i alla fall.

Hittills har min dag sett ut så här, en helt vanlig "ledig" dag:

Kl 06.50 Gick upp ur sängen, väckte barnen. Fixade frukost till killarna, matsäck till Alvin som hade trekamp idag.

Kl 07.15 Dammtorkade alla golv, som jag gör varje morgon pga allt hundhår (värsta jag vet, hundhår alltså).

Kl 07.15 Bytte bajsblöja!

Kl 07.45 Skickade iväg killarna till skola resp. friluftsdag.

Kl 08 Tog mitt morgonkaffe och en macka framför nyhetsmorgon. Vidar myste i soffan med mig.

Kl 08.30-10 Tvättade alla köksfönster. Satte på en maskin tvätt. Duschade och fixade iordning mig och Vidar.

Kl 10 Plockade upp mamma, drog till Willys och veckohandlade.

Kl 11.15 Kommer hem från affären med en trött och hungrig Vidar. Fixar lite lunch åt honom samtidigt som jag packar upp alla matvaror.

Kl. 12 Stoppar Vidar i vagnen och kopplar Isma för en promenad upp till IP. Kollar när Alvin har trekamp och njuter av solen. Blåste tyvärr en hel del. Klassen verkar ha haft en jätte mysig dag.

Kl 13.30 Hemma igen med en sovande Vidar och en trött hund. Linus kommer från skolan så vi äter rostmackor och dricker te tillsammans.
Slänger in kycklingfileer i ugnen som jag ska ha till en lasagne ikväll. Hängde tvätten.

Kl 14.48 Sitter nu här i soffan med datorn i knät. Borde väcka Vidar annars kommer han vara vaken hela kvällen men orkar inte det riktigt ännu;-)

Nu är det snart dags för skjuts till ishallen med Linus, hem och laga mat och sedan är det dags för tae kwon do träning för alla utom Vidar och mig! Tyvärr blir det både hockey och TKD på onsdagar, får se om Linus orkar det.

Kanske förstår att jag inte kallar detta för en "ledig" dag:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar!
Kramar Sussi